Jaký je pohled na žvýkajícího člověka? část druhá - Model Země

10. října 2012 v 19:56 | Liss |  ŠKOLNÍ PERLIČKY
Zřejmě se nám tu tvoří minisérie našich příhod s kandidátem na zeměpis. tentokráte středa 10. 10. druhá hodina. Enjoy and hope you have fun.

Začala bych tím, že zase žvýkal. tentokrát jsem na to dávala pozor, a je neuvěřitelné, jak má vytrénované žvýkací svaly. ještě jsem nezažila, že by se někomu rýsovaly svaly v oblasti čelistí, ale všechno je jednou poprvé. obcházel po třídě a všichni se na něj koukali a umírali smíchy. Začal tedy probírat důsledky oběhu Země kolem Slunce a zeptal se nás, jestli nějaké neznáme. Salám řekl, střídání ročních období.
"Dobře ty, jsi nějakej inteligentní po ránu." Žvýk, žvýk.
Hodina pokračovala a najednou prošel kolem lavice Marti a Anet. "Netlem se a piš!" Nevím, jestli si jeho rozkaz vzali k srdci, ale mám dojem, že spíš ne.
V naší třídě je takových nepoctivců, kteří si nezapisují takový zajímavý výklad, zřejmě hodně. Náš přežvýkavec se protentokrát zastavil u Čumila a řekl mu: "píšeš si to, nebo jen blbě čumíš?" (!!!)
Na Máju směřoval nějaký iteligentní dotaz, ale ona zřejmě neměla ponětí o tom, co má říct. Salám se začal nadechovat, ale Mrkvák ho odbyl se slovy: "ne, ty ne, ty jsi dneska moc inteligentní."
Další zajímavé pohyby, které Země koná a které můžeme citelně pozorovat v našem každodenním životě, jsou precese a nutace (vysvětlení, co to je, najdete na Wikipedii nebo v sešitech poctivějších z nás.) Na to se Lukin nemohl neozvat a zvolal: "Cože, mutace?"
"Ty seš mutant!" ozvalo se od tabule.
"To je rasismus!" ohradil se náš žlutočerný spolužák.
Později jsme probírali kalendáře. Základem je tropický rok nějaký měsíc a nějaký den (kdyby někdo věděl, jak se ty dny a měsíce jmenují, informace uvítám, já to zapomněla.), ale Přežvýkavec řekl, že jemu bude stačit, když budeme znát pojem tropický rok. Tykev se otočila na vzadu sedícího Andrýska a svůdně se zeptala (měla ten den na sobě šaty navzdrory dvěma stupňům nad nulou, které ráno ukazoval teploměr): "A co bude stačit vám?"
dle mých informací - já sama jsem to neslyšela - proběhl zhruba takovýto rozhovor mezi Anďou a Matesem. (měli jsme psát biologii.)
M: "Pane profesore, co je to cytoskelet?"
A: "proč?"
Potom kolem prošel Přežvýkavec a hovor byl přerušen, jako by mezi sebou mluvili dva nezvedení studenti. když se vzdálil, hovor pokračoval.
M: "No, holkám se o tom zdálo, tak chci vědět, co to je."
Paralelně s tím probíhala výuka. Přešli jsme k Juliánskému kalendáři, když kdosi zvolal: "Indiánský?"
"No jasně, indiánský kalendář," zatvářil se, že jsme největší debílci, "v tom si četl Vinnetou, ne?"
Dnešní kalendář Gregoriánského typu je ještě přesnější. Kromě toho, že každý čtvrtý rok je přestupný, platí ještě pravidlo, že každý poslední rok století je přestupný pouze tehdy, je-li dělitelný 400. Tolik k faktům. Přežvýkavec nám tvrdil, že je to každý rok dělitelný čtyřmi (problém je v tom, že každý čtvrtý rok je dělitelný čtyřmi) a ukazoval nám to na příkladu. 2000 jde dělit 4 (= 500), ale 1700 nejde. Kryštof, náš odborník na matematiku se příhlásil a řekl: "Ale to jde dělit čtyřma."
"Jo, ale ne beze zbytku."
"Jde to, každý číslo, když poslední dvě číslice jdou dělit čtyřma, je dělitelné čtyřma."
"No tak jsem se sekl, vy se taky sekáte v písemkách, že, hvězdy?!"
"Služba, smaž mi tabuli," ozval se rozkazovačně. Natka se vydala k tabuli. Mates se podíval, že má na sobě bundu a řekl: "Proč máš na sobě ten igelit?"
Natka začala mazat tabuli a nevím jak se jí podařilo rozložit tu věc, kterou se to maže (nebyla křídová ale fixová, Natka rozložila tu "houbu"). Spadlo jí to s rachotem na zem a Natka to začala skládat. Hrála si s tím, než to přežvýkavec nevydržel a křikl na ni: "Nech to a zmiz si sednout!" Natka nechala tabuli nesmazanou a běžela si sednout.
přešli jsme k zeměpisným šířkám a obdrželi jsme bezvadnou definici rovnoběžky, které každý z nás rozuměl asi tolik jako kvantové fyzice. proto se Mrkvák rozhodl, že nám to prakticky předvede.
Přišel k Aničce, která se zrovna láskyplně bavila s Amorem (jako vždy), a řekl jí: "Výborně, vypíchni mu oko a pojď sem."
Anička přišla před tabuli.
"Tak, ty jsi střed Země. Tahle ruka bude rovník, " natáhl jednu Ančinu ruku. okamžitě skrčila dva prsty a udělala gesto, jako že ho střílí. nekomentoval to a pokračoval. "A tahle, " natáhl její druhou ruku, přičemž Krtek zvolal: "Úchyl!", "je ta úsečka, která spojuje bod na povrchu Země se středem. A tenhle úhel je ta rovnoběžka." Anička skčila jednu ruku, takže to vypadalo, že napodobuje slavné gesto Usaina Bolta. všichni málem umřeli smíchy (bohužel u toho nebyl Anďa, který kamsi odešel.) Anička - povzbuzena naší reakcí - zvedla do vzduchu nohu a řekla: "Ještě mám nohu!"
Přežvýkavec ji poslal si sednout a povzdechl si: "To jsem si teda vybral Zemi."
Potom začal vysvětlovat zeměpisnou délku a nakreslil nám obrázek Země, do které nakreslil i poledníky.
"hele, to je dýně," řekl kdosi.
"ne, to je cibule," řekla jsem já.
"pomeranč!" zavolal Amor.
"Žádnej pomeranč, to je Ze-"
"Meloun!" zařval Krtek.
Konečně zazvonilo a Tykev zvolala nadšené: "hurá!"
Přežvýkavec přešel k ní a počmáral ji fixou. "A nečum!"
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 world-of-poetry world-of-poetry | Web | 11. října 2012 v 19:20 | Reagovat

:-D Houby dýně, začal Amor s Tykví... xD

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama